CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 6, 2012

perangai buruk yang tak boleh nak ubah

owh.. aku ade satu tabiat buruk yang aku dah puas cuba nak berubah... tapi macamana... aku selalu nak terasa ngan orang.. mudah terasa... contohnya.. status bbm aku aku tulis "bos takda.. seharian layan adam hawa.. syokk" dan dalam beberapa minit.. ade orang update " hidup ini perlu barakah, nanti kalau tak halal, jawab la di akhirat nanti" pang!! tamparan hebat.. so aku cuba tenangkan hati.. ah, die tak cakap aku kot...cool.. aku tukar status " itu kerja Allah.. kan?" dan die update selang beberapa saat "dengar cakap ustaz ya? iggt tu, ade org terasa ke?" kedebuk.. terus aku sedar diri..

yelah aku mudah nak terasa kalau tu dah memang salah aku... yelah betol.. dah nama kerja, cari lah rezeki halal... xpyh lah layan adam hawa kalau dah tahu tak halal... arghh.. pelik.. jahat sungguh aku.. tapi bos memang tahu aku bila dah selesai kerja.. @ sebelum mula kerja.. mule2, aku akn fb, email dan tonton... and last, bru aku buat kerja....sudah nya kerja aku confirm beres... tp niat tak menghalalkan cara kan... owh berubah lah azrin..

eh banyak lah tabiat buruk aku.. nie yang paling aku benci yang aku tak boleh nak ubah.. bukan tak cuba... aku tak boleh bila buat baek ngan orang..lepastu orang pijak kepala aku... orang pergunakan aku.. orang buat taik ngan aku..orang iri hati ngan aku.. start pada tu, aku mule akan simpan perasaan benci.. ape die buat aku tak pernah nak rase die betol... sebab aku teruk.. aku rasa diri dah cukup bagus... arghh stress..

inilah dikatakan takada manusia yang sempurna... owh tuhan... dugaan sungguh jadi macam aku...  sad

No comments: