CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 21, 2012

bila perasaan tak diingini muncul.


 hello... hai .. hey... pernah tak ada perasaan tawar hati sekelip mata... mungkin sebab terlampau pendam.. smpai satu tahap perasaan tu tak dapat dibendung lagi.. langsung tak ada perasaan sedih, marah, kecewa..yang ada cuba "ah biarlah"

hurmm itulah manusia... bukan cakap orang.. cakap untuk diri sendiri

ah tak faham lah.. aku pon pernah berjasa untuk orang.
tapi takda pulak sesampai hati nie nak hembus segala apa sekali. tapi takpalah..biarkan.

lagi pulak kalau adik beradik atau pasangan yang bakal bersatu.owh tak lupa persahabatan.
mengungkit segala apa yang pernah dia keluarkan untuk kau.
sedih tak?

kalau aku , sedih.. bukan sedih sebab bergaduh. tapi sedih sebab aku macam beban untuk kau..
kalau ngn kakak aku pon.. aku selalu bergaduh. tapi tak pernah mengungkit..
aku selalu marah2 akak aku kalau aku tengah penat..
padahal die selalu tolong aku kalau aku ada masalah kewangan dan sebagainya
tapi tak pernah sekali pon akkak aku mengungkit apa yang die pernah bg aku..
bergaduh tetap begaduh sampai keluar ayat "mamposlah kau" aku soh die mampos, die suruh aku mampos... elok esoknya msj mcm biasa.. sweet tak??

itulah dikatakan air yang dicincang takkan putus...

tapi dalam hubungan persahabatan mahupon percintaan..

bila dh jadi macam nie.. rasa kecewa teramat sangat..rasa diri nie tak guna.. kalau marah..marahlah... faham, semua ada perasaan nak mengebelahi diri sendiri.. amiklah kemenangan tu..puas?? puas tak?

lain kali sebelum keluarkan kata-kata ingat lah.kata-kata tu menguris tak hati orang.bila perasaan tawar hati tu datang. rasa nya senang tak nak pulih seperti sedia kala..

jadi.... beringatlah...

No comments: