CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 11, 2012

belajar dari kesilapan


uishh sakit mata aku tengok atas nie... heww heww.

harini pagi pagi bukak facebook, bukak twitter.. ramai kawan-kawan yang mempersoalkan tentang hubungan .. lebih kurang macam frust la cmtu..
alaa biasa... siapa yang takpernah kecewa semasa becinta... dan bagi aku.. becinta lama-lama pon belum tentu ke jinjang pelamin.. kisah nie bukan rekaan.. tapi cerita benar melainkan yang benar-benar belaka...

ramai diantara kawan-kawan rapat aku yang memang tak da jodoh dengan kekasih hati yang dah becinta lebih dari 2 tahun.. KEBANYAKAN.. ada jugak yang dah kawin mcm kawan rapat kolej dulu, macam kak ekin..alhamdulillah... dah jadi kekasih halal lepas bertahun tahun bercinta..

macam biasa lah.. lelaki nie makin lama makin dia rasa bosan... perempuan pulak makin lame, makin cinta cinta... haishhh maklumlah Allah kurniakan hati perempuan yang lembut.. mudah cair... kan... yeke?

becinta 8, 9 tahun.. last last putus.... gila x frust... memang menonggeng la.. even becinta lebih 1 tahun beria macam ape je...
pengalaman nie aku lalui xlama... dalam 4 tahun lebih je.. dekat nak masuk 5 tahun.. bekawan, becinta, putus, sambung macam permainan dalam hubungn tu ja..
hari-hari berdoa, 'ya Allah bukak kan hatinya untuk terima aku seadaanya.. dekatkan hatinya dengan hatiku.." tup tup jumpa, pegang tangan. xinggat duania.. keluar jenjalan kat mall ,tengok movie dari kol 2petang sampai kol 8 malam.. solat ntah kemana..  doa ntah kemana... balik penat tidoo... esoknya doa lagi 'ya Allah bukak kan hatinya untuk terima aku seadaanya.. dekatkan hatinya dengan hatiku.." 

agak-agak la...Tuhan nak bantu tak...

lepas kecewa macam nak gila... si bf ada perempuan lain dibelakang kita, dengan tanpa ada perasaan besalah walaupon dah terkantoi banyak kali... masih lagi merayu.. alasan SAYANG.. puihhh xde makna dengan semua tu.. permainan duniawi..makin dewasa,..makin boleh berfikir... yang mana patot yang mana tak..

bak kata rita rudaini.. " macam mana seorang lelaki bila becinta dan pasang 2, 3 orang perempuan dalam satu masa? murahnya cinta dia dan murahnya diri dia.."CHEAPSALE" "

syess aku pon rasa benda yang sama... sama jugak dengan perempuan yang dah tahu lelaki tu dah ade gf/bini dan sebagainya tapi nak jugak jadi no 2, 3 dan sebagainya tu.. dia macam perempuan murah... boleh gitu?? 

so, relex ja..kalau rasa bf korang tu memang kaki perempuan.. biakan je dia dengan perempuan perempuan tu.. satu ari nanti, bila kauorg dah tak perlukan dia... dia mesti  terHEGEH-HEGEH cari kau balik.. waktu tu kau boleh ludah je kat muka dia sambil wat muka comel dan melambai lambai tangan...

erkkk jahat sangat ke aku... 
tak kesah la.. tapi tolong lah belajar dari kesilapan... sebab pengalaman adalah guru yang paling bagus untuk kita.... 
semoga korang tak sedih sedih dan kecewa selalu ya... byebyebye

 

2 comments:

CikNana said...

sangat berguna info..sgt bgus ayat.belajar dr pengalaman..:)

cik erin said...

hehehe mekasih dear...