CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 8, 2013

preparation barang baby n ibu ke hospital


wahh.. tajuk pon dah panjang kan... ehemm.. memandangkan kerja dh takda kat office ni... jam pon dah pukol 5.10ptg... dah tak ada mood nak geledah kerja-kerja yang tersorok... huhuhuh

memandangkan haritu aku nyaris nak kena admit... aku dah rase cuak-cuak dah.. owh tak boleh jadi ni..kena cari cepat-cepat barang baby ni.. huhuhu dah 33minggu pon aku tak sediakan lagi barang baby.. so esoknya bermulalah misi mencari barang...
aku pegi manjaku kat bangi... sumpah, banyak2 kedai aku servey.. sini barang-barang murah.. bukan kedekut..  tapi ape salahnya kan cari yg lebih murah.. sama je brand die.. kat kedai ni.. selalu buat mcm expo depan kedai... best... pegi 2, 3 kali pon..xbosan..huhuhuu

kebetulan rezeki baby..baru plan nak g esoknya... tup tup ade orang sponser rm500 untuk barang anak... wah... thank u thank u...


disebabkan kak ngah aku baru je lahirkan khairina..byk brg yang aku x payah beli.. sebab kire anak die xmuat lah kan.. sekarang khairina dh 4bulan .. huhuu


senarai barang baby :: 
1** baju baby- 10pasang (kebayakannya semua saiz bkn newborn(takut baby cpt besar)
2** sarung tangan + sarung kaki -4pasang (memandangkan dh ade byk kakngah aku bagi)
3** barut tali (tak beli pon , dh byk sgt khairina punya)
4** topi - 2
5** selimut -2
6** tuala -2 (aku beli brand fiffy..comeii kaler biru & pink)
7** sapu tangan (beli yang face towel sbb lembut)
8** pampers newborn -3kotak (beli brand petpet)
9** kain lampin ( tak beli langsung.. khairina punya byk)
10** putik kapas -1
11** kapas gulung (beli yang seketul-seketul tu utk cuci pusat baby)
12** baby wipes ( xbeli jugak- sponser by kema)
13** cream diaper rash baby brand sebamed (xbeli, sponser by kakngah)
14** minyak yuyi (xbeli, sponser by kema)
15** mandian 
16** baby oil
17** baby lotion
18** bedak baby
19** tilam , bantal -1
20** cadar, sarung bantal
21** bakul baju baby
22** sabun basuh botol
23** besen mandi
24** pam breast feeding

ini yang betol-betol penting aje dulu.. yang lain-lain lepas baby lahir pon boleh beli.. memandangkan nak sambut orang baru ni memang banyak nak keluar duit... tapi untuk yang tersayang, semdiri uruskan la.. hehew.. macam aku.. memang aku x belanje sakan.. sebab seminggu lepas lahir nanti.. nak wat akikah untuk 4orang baby.. 4orang cucu mak tahun ni.. so aku kena spend utk kenduri nanti.. :))

barang ibu ke hospital ::
1** kad lawatan hospital -buku pink tu
2** kad pengenalan
3** hp
4** baju -2helai
5** kain batik - 2helai
6** bra -2helai
7** panties -ikot suka
8** peralatan mandi
9** tuala mandi
10** maternity pad/pad biasa
11** selipar
12** makanan/minuman
13** termos air panas
14** bag plastik
15** sweater
16** sikat
17** breast pad 
18** nursing bra
19** stokin tebal











No comments: