CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 8, 2012

sharing is caring

aku sendiri tak terfikir apa yang aku nak taip ni. 
bukan nak merungut ke apa ke, tapi cuma untuk berkongsio apa yang aku rasa..
haishh , berat tangan nk menaip.. tapi hati ni asik suruh jer. taip erin, taip.. haa macam itu la..
berkongsi adalah satu jalan yang terbaik bagi aku untuk menenangkan keadaan.. cewah..
jiwa tak lara tapi hati yang tak keruan.. eheemm
kenapa setiap dugaan yang dilalu selalunya kita tak dapat nak terima. owh ya bukan kita 
tapi aku. ya aku..


tiap kali semua tuh berlaku kat aku, aku selalu salahkan diri, salahkan takdir dan salahkan semua..
betape jahatnye aku, aku sendiri je yang tahu kod..

lihat dari gaya aku, mungkin takda yang perasan dengan kelemahan yang aku ade..
semua cakap aku hebat..
aku tulaa, aku nilaaa..
hurmm, aku..
aku insan yang banyak kelemahannye..

aku sedar aku tak macam manusia lain..
manusia lain yang boleh buat ape dorang nak, ape dorang mahu dan ape dorang suke..
pernah skali aku buat perkara yang aku suke, terlalu suke..
tapi lepas tuhh aku sakit.. what the hell..
dan ayat member aku yang paling menyentuh perasaan aku sampai sekarang, "kau tu tamak.. tak sedar diri.. tak reti bersyukur"
kau boleh la cakap sesuka hati, tapi agak-agak la..
haiwan pun ada perasaan, inikan pulak manusia..
pasal ni, panjang lagi..
tapi abaikan r.. malas nak citer pasal budak tu yang aku anggap bestfrnd.. bestfrnd?? tak kot.. sebab dia dah buang aku dari hidup die.. so k.. ada hikmah maybe..
DIA,
budak yang selalu cakap lepas dengan aku, dak yang selalu jadi mangsa kesedihan aku.. pinjam telinga dia untuk dengar segala rintihan jiwa ni..  dan semestinye budak yang selalu tunjukkan kasih sayang pada aku walaupun secara tidak langsung..
haha,apa kene dengan ayat aku..
bukan maen..

urm,
akukan..
kalau tengok budak2 lain, aku akan jelus..
aku cepat rase iri hati..
aku rase tak adil..
aku nak dorang rase pe yang aku rase..
haha, jahatkan..
tapi, tulaa aku..
manusia yang tak pernah puas dan penuh dengan perasaan cemburu..
luahan
kadangkala bende tu berkesan..
dengan luahkan, sedikit demi sedikit perasaan tu hilang walaupun tak banyak..

dan yang paling selalu aku buat, menangis..


keluarkan semua air mata aku..
betul la  ape orang cakap, menangis tu boleh kurangkan kesedihan..
tu yang aku buat..

sekarang, yang paling penting..
"aku harus kuat"
terima segala ujian dengan tabah..
Ya ALLAH, ikhlaskan hati aku..

oke la, dah puas membebel..
membebel ke??
eh, tak r..
dah puas jari nie menggedik.

No comments: