CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 3, 2012

hai hater hai stalker



hai hater... assalamualaikum... hari ni hari paling apa ya dalam hidup..owh paling betuah.. sebab Allah dah makbulkan doaku..
'ya Allah ya Tuhan ku,... kau jauhkan lah hati sahabat yang mengkianati ku dengan diri ku.. kau tempat kan mereka dengan orang yang layak membimbing nya... kau tempat kan aku dalam golongan orang2  yang boleh membimbingku... ya Allah aku memohon kepada mu..'

akhirnya semalam Allah memakbulkan doa aku.. aku tak kesah.. xde kawan 2 orang macam kau orang pon insyaAllah bos xbuang aku kerja.. inyaAllah keluarga aku tak buang aq dr keluarga,, insyaAllah ade lagi kawan2 yang mahu mendekati aku..

wahai hater dan stalker.. terima kasih atas bantuan mu.. terima kasih atas nasihat mu... terharu...
kalau mahu aku bayar atas perkhidmatan kau...nyatakan jumlah.. aku cuba untuk bayar.... sedar atau tidak kau yang telah mengahancurkan banyak hubungan.. dari seji fizikal.. ayat.. kau memang baek stalker.. penyampaian kau sampai... alhamdulillah sahaja aku boleh luahan..pada Allah sahaja tempat boleh mengadu.. sebagai kakak, aku pikir kau faham niat 'meluah' owh no.. mybe kau jenis yang tak sempat belajar.. meluah dan mengata bukan satu maksud yang sama..
okelah adik2.. mari saya ajar..

'kak, adik sedeh la.. cikgu adik tu mcm pilih kasih.. adik dh wat semua latihan, tapi masih tak dapat A, cikgu tak suka adik kot' ---> ini luahan

'kak, cikgu adik tu pilih kasih... adik wat latihan pon xdpt A lagi. cikgu tu memang tak suka adik' ---> ini mengata
faham tak stalker.. apabila mahu menyampai.. pastikan ikot nada yang sama... orang yang meluah kat anda, bermaksud ia amat percayakn anda... tapi jika anda dah menyampaikan kat orang lain... itu bermakna anda kianat.. pengkianat!!
kau pengkianat kakak... sebab tu hidup kau selalu jatuh... 

aku nak berubah..itu hak aku..langsung takda kaitan ngan kau hater... even aq nak berubah bukan utk kau.. untuk hidup aku... jadi, ape masalah kau kalau perubahan itu untuk aku??
manusia yang tampil menentang nabi pon Allah ampunkan dosa dia.. inikan pula manusia dijalanan...berfikirlah.. apa hak kau dan siapa kau menidakkan.. ape? bajet baek...
xpelah memang penampilan tu bukan segala-galanya.. tapi orang menilai pon memang dari penampilan.. so what? kalau kau tak boleh buat.. jangan dengki orang lain nak xboleh..

memang Allah nak uji.. nak berubah memang tak mudah... setiap ganjaran ade dugaan... even kau nak berlaki pon ade dugaan... even kau nk dpt semua A pon kau kena exam... ini kan pula kau nak berubah ke jalan kebaikan.. sedangkan nabi pon dicaci.. ini aku? silakan.... sila syg-sygku...
alhamdulillah... semoga tuhan buka jiwa kau...

p/s: kalau nak dilayan baik.. jangan menipu..kalau nk dilayan baik jgn menindas... rezeki hak masing2..
ada perkara yang kita nak buang jauh-jauh.... kita lemparkan ke hujung dunia...kita hapuskan dari minda dan ingatan...

bukan kerana kita membenci.... tetapi kerana menyedari jika kita mengingatinya, hanya membuat kita terikat kepada sebuah kesedihan..jika terus menyimpannya, hanya akan membuat kita terkaku pada sebuah angan-anagan

bukan membenci..bukan berputus asa.. cuma sedar dan faham.. ada sesetengah perkara, memang bukan HAk kita..
menjauhi bukanlah bermakna membenci...cuma untuk mengelakkan HATI dari TERUS TERGURIS dan disakiti....

wassalam...

2 comments:

sasa isa said...

its ok dear,
u've stalker means u've fans :) cool kn??
never mind if they create bad news to other people.sbb org ada akal akan nilai sendri bukan dgr org lain ckp.be strong dear.u've me :) much love!!

cik erin said...

terima kasih sha... org tu ckp "patot lah kau selalu gaduh ngan kawan2' dh macamane x gaduh..kawan2 suka pijak pale..bagi betis nak peha... sapa2 pon xboleh tahan melainkan die malaikat... syg sha jugak.. rindu kawan2 kita sha...