CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 28, 2012

new chapter, one step closer.

Assalamualaikum..dan selamat pagi dan juga selamat hari rabu..selamat bekerja  bagi yang bekerja..hehe saya pon sedang bekerja..owh ya, lupa, selamat hari raya..boleh lagi kan...

hurm..pernah tak korang dengar ceramah ustaz don? okei saya ringkaskan disini ya..
  • Kalau sorang lelaki pernah lamar sorang gadis, tu di panggil meminang.
  • Dan si gadis menerima lamaran lelaki tu, tu dah dikira bertunang. So gadis tu sudah menjadi tunangan orang dan orang lain haram untuk menikahi dia.
  • Ianya sah walaupun tanpa kehadiran ibu bapa kedua-dua pihak
  • Majlis bertunang yang disertai sanak saudara dan sebagainya tu hanya lah adat.
  • Contoh situasi:
    • Lelaki: Awak..kawen dengan saya nak tak?
    • Gadis: Nak....
    • So Lelaki dan Gadis ini sudah bertunang.
  • Syaratnya; si gadis tu perlulah baligh, berakal, waras...kalau tak menepati ciri-ciri ini lelaki itu haruslah meminang gadis itu melalui wali nya yang sah.
ini lah yang dah diringkaskan .. hope dapat sama-sama kongsi...

So...kesimpulannya...saya tak nak la majlis bertunang..memang dari dulu saya tak nak buat majlis bertunang.haha yelah sangat...percaya lah sangat... hehe actly 26 ogos 2012 saya sah digelar tunangan orang.. cewahh macam sah jadi bini orang kan... hehehe..excited kan...

yang sebenarnya majlis betunang tu memamg tak buat sebab buat keputusan ni mengejut.. mula-mula raya nak merisik.. alih-alih last minit, hari last kerja sebelum cuti raya malam tu cakap by phone ngan bakal mak mentua, betunang je. sekali jalan... tub tub.. mak dan bakal mak bincang, xpayah wat majlis.. simple dan tersangat save my money.... hahahah
hari last kerja tu balik kerja gelabah cari cincin tunang ngan hubby... nasib baik jumpa yang bekenan... love it...

ini encik shukri dan saya.. 
semoga hubungan kami kekal sampai akhir hayat...
semoga kami berdua sentiase tabah menempuh dugaan-dugaan yang bakal menimpa..ececehh
semoga tiada orang ketiga antara kami..
dannnn
semoga saya tak ada MADU .. hehe harap-harap lah kan sayang...

so, waiting for big day..insyaallah secepat yang mungkin... ish xlame dh lagi... seram nak servey itu ini... duit duit come to mama..hahahha

ps: paling tak suka bila kita cakap nak kawen pastu ada orang cakap kita gatal..ape kes..kawen tu ibadat..orang yang buang anak tu yang gatal...tak kawen lagi dah buat, gatal la tu...huh~


No comments: